Sunday, May 13, 2012

strength of my life


Assalamualaikum an good day everyone.....
Tengah semua orang sibuk-sibuk pasal PRU kat fb, pasal mother’s day haram kalo kita sambut, aku tak de feel nak amik tahu semua tu...

Dah lama tak update blog...yes, memang sem ni malas nak update and tak de apa yang best sangat....even ada pown, bese2 je...malas lagi tinggi daripada feel nak update blog...
Sekarang aku tengah gila lagu yang memang best untuk semua orang dengar...number one for me-maher zain....aku ni jenis susah nak dengar lagu2 baik...tapi nie antara lagu baik yang aku suka...siyes comel and buat aku teringat kat mama sangat2....lagu kat sini Maher Zain_Number 1

Ok, tajuk entry “strength of my life”..selalu aku perasaan ramai duk post kat fb or tweet phrase2 yang bunyi lebih kurang macam ni “you my oxygen, love”... pic kat bawah ni sebagai contoh je...


Aku tak kisah and suka hati diowang la pasal phrase2 tu..tapi bagi aku, hidup aku sekarang cuma ada satu factor pendorong yang amat kuat...terlalu kuat sampaikan aku tak kisah apa yang orang lain fikir....my parents...yes, sound loser right....ada orang lable aku single loser sebab aku single and x de couple life...but I don’t even care about it. Look, kalo betul aku ni nak couple opkos aku akan couple dari sem satu lagi kan...tapi aku tak rasa tu benda penting dalam hidup aku sekarang. Bukan aku nak deny pentingnya cinta dalam hidup seseorang tapi aku dah ada cinta yang lagi banyak dan lebih dari sepatutnya dari family aku.

“setiap manusia dijadikan berpasang-pasang”. Yes I know it...so, kalo dah sure kita ada partner, yang duk couple bagai nak rak tu kenapa....kalo memang dia pasangan kita, tak yah berkepit pown takpe.....tipu la kalo aku cakap aku tak de feel nak couple, ake remaja....syaitan sekeliling banyak duk hasut suruh buat benda2 jahat...tapi aku bersyukur lagi sebab aku ada pegangan agama lagi setakat ni..even aku bukan perfect tapi kalo ada terlintas nak buat jahat or nak buat benda tak elok, wajah mama ngan abah akan prevent aku dari buat benda2 tu.

Aku pernah lalui saat susah dalam hidup remaja aku...masa kawan2 tak suka sangat kat aku, aku bukan budak pandai, aku rasa aku orang paling malang kat dunia ni tapi aku tetap cuba survive and elak dari buat benda jahat (even ada la buat jahat sket2 tapi beselah, mana ada remaja tak memberontak)....aku tak nak mama ngan abah kecewa dengan aku, aku tak nak diowang susah sebab benda yang aku buat...

Tu masa zaman aku belasan tahun, sekarang zaman 20-an ni, aku dah tak memberontak...aku lagi compose ngan diri aku...aku tahu apa yang aku buat kena happykan diowang...siapalah aku tanpa mereka...aku tak takut hilang kawan, aku takut hilang diowang...aku tak boleh bayang kalo kat dunia ni aku ada kawan tapi family aku hilang percaya kat aku...kompem2 aku down sampai tak leh wat apa2...

Memang aku jarang call mama ngan abah, tapi bukan sebab aku tak ingat diowang tapi sebab aku tak de masalah n aku sihat macam biasa kat sini..kalo aku duk call non-stop, aku takut diowang risau kalau2 aku tak ingat call..

Dengar lagu number one for me tu buat aku nak nangis bila aku ingat balik benda2 teruk yang aku pernah buat masa aku kecik, still iowang sayang aku n terima aku...mana ada orang lain yang sanggup terima kita lepas kita buat jahat except our parents kan.....betapa aku sayang diowang....
my strength of my life

Sebab aku ada diowang la kau tak kesah aku kena spend weekend aku kat bilik tak kuar mana2 sebab tak de geng....aku tak kesah orang cakap aku jual mahal sebab tak couple even dah sem 4....kalo aku couple n buat benda tak elok, kompem mama ngan abah sedih ngan aku...aku rela tak de orang lain sayang aku kalo tu boleh buat diowang patah hati....tapi, budak zaman sekarang ni aku tak tahu la...kadang2 macam over obsess ngan couple masing2....padahal baru couple, dah tolong buat itu, buat ini, keluar sana, keluar sini...dengan parents, diowang mintak kemas bilik or suruh buat air sebab penat baru balikkeje pown susah...sedangkan diowang yang duk bagi kita makan selama ni...kalo mama suruh pegi kedai beli roti pown kita susah nak gerak, kenapa masa couple semua on je...try la treat parent kita macam mana kita treat couple kita sebab diowang lagi layak terima layanan first class dari kita, anak-anak...

p/s: my life base on them
p/ss: aku prefer hidup macam ni n I have enough love for my self.....


No comments: