Friday, July 13, 2012

Review: Simply 5 Cream by SimplySiti

assalamualaikum.....

hari ni bosan...saja tengok post kat blog yang dulu2 dan tersedar yang aku tak penah review pasal simply5cream ni...what!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku guna cream ni lebih setahun kowt n still loving it....just aku stop guna sbb kulit aku jadi over gelap (sebab salah guna produk muka yang buat muka aku burn gila)...skunk kulit dah normal n mama bising nape pakai bedak yang kaler gelap...tak lawa katanya..aku nyer foundation pown dah nak abes jadi nak tukar foundation tengah pikir2 nak beli yang mana aku teringat simply5 ni...sebab aku memang suka gila2 cream ni..antara bb cream/foundation ter-best penah guna la...dengar khabar skunk simplysiti jenamakan semula simply5 ni jadi hd BB cream...n ada dua pilihan warna, light beige n medium beige....apa apa pown, skunk bukan nak cakap pasal cream baru...skunk nak cite pasal cream simply5cream nyer...



aku memula beli masa first time kuar lagi..masa tu ada satu jenis je yang kaler putih/perak tu....satu tiub ada 30 ml bleh guna dalam 4-5 bulan la...aku ni jenis make-up tetiap hari n tetap tahan lama satu tiub tu..berbaloi...harga rm50 rasenye...tapi affordable la....lepas tu masa nak beli lagi sebab dah abes guna setiub, dah ada lagi dua jenis, satu untuk renew age n satu lagi acne...aku amik yang acne..function lebih kurang ngan c-bright tapi control minyak lebih lagi...

pengalaman pakai krim ni memang banyak ;D sebab guna lama la katakan...first cite pasal packaging..memang A+++ sebab bentuk tiub (senang nak picit produk kebawah kalo dah nak abes) n ada pump...amat menjaga kebersihan...krim ni ada bau wangi yang best lembut feminin lagi...kalo yang acne solution tu ada bau papaya sket...new age tak tau la plak...tapi berani kompem sume produk ni bau wangi2...

kaler dia natural..yang baru tak tahu la sebab tak beli lagi....bleh blend ngan kulit kita n akan bagi satin finish yang amat cantik...kalo tak suka satin finish bleh la sapu bedak supaya tak dewy sangat....texture krim tak pekat n tak cair sangat...sedang2 n senang nak blend even guna jari. (aku guna jari je)...kaler yang kita pakai  first tak kan bertukar (certain produk oxidise sampai kaler krim jadi lain)...coverage yang kita dapat untuk first layer adalah medium...aku suka pakai dua layer untuk full coverage..aku penah layer sampai 3 layer still tak cakey (bercapuk)...coverage memang best sebab muka aku banyak parut2 hitam masa guna ni suma hilang...pakai makeup ngn tak adalah perbezaan besar sebab semua cela ditutup...

paling penting long wearing...memang amat tahan make-up pakai ni...penah pakai dari pagi sampai malam n make-up maintain cantik lagi...masa tu pegi kawen cikgu, kuar pepagi lagi, pastu overnight, pagi esoknye baru sampai bilik...tengok make-up still ok..tak dela smudge or cair meleleh....simply5cream ni tak transfer kat kain or baju yang kita pakai which is important tu me...aku tak de masalah tudung kotor kena make-up masa guna krim ni...

selain itu, tak bagi side effect kat muka...ye la krim ni kan combine moisturizer, sunblok, foundation dalam satu tiub...still tak de buat muka aku naik2 jerawat or jadi kering merah menggelupas...TAKDE OK....selamat untuk kulit sensitif dan berjerawat ni...makin elok adalah muka aku masa pakai acne solution nyer krim tu...

nak basuh pown senang...kalo aku rajin aku guna make-up remover..kalo tak aku guna cuci muka safi gamat je...n solve problem..

konklusi memag berbaloi beli...harga pown murah...nak beli krim yang baru sebab pengalaman guna lebih setahun dulu amat menghappy kan....lagipun, krim ni buat kulit flawless abes dalam gambar...
x edit langsung ni tapi macam dah edit2...

nie dah makeup dalam 6-7 jam

1 comment:

bLog Juga said...

Salam Persahabatan,
Bertukar-tukar paparan banner bersaiz 125px X 125px sesama rakan blog di seluruh negara boleh dijadikan media persahabatan dan juga mempromosi blog atau laman web masing-masing.

Silalah kunjungi blog kami di : http://www.blog.nik.my/index.php?id=39

Terima kasih.