Thursday, May 12, 2011

teringat pada waktu itu...

sekarang aku kat rumah.....macam sume orang tahu U cuti 4 bulan....aku balik dalam 3 4 hari lepas....tak berapa ingat sangat pasal hari masa duk kat rumah...masa tak penting bagi aku......feeling nak cari part-time job....tapi....duk malas-malas kat rumah lagi.....online bukak FB nengok bebudak yohoho duk menerawang je.....tak berapa aktif macam kat U....

tetiba teringat beberapa hari before final.........

nur izzati mohamed,kawan aku message kat fesbuk berbunyik
'jom turun makan kat cafe pkul 2'
aku; 'yeah!!!!'
aku; 'Ariezan-adi,jom trun mkn'
ida; 'set,aku lapar giler'

pukul 1.55 aku ngan ida turun gi cafe.sampai cafe tunggu la jugak zati sampai...tapi perut aku tak benarkan menunggu...so,aku ngan ida grab makanan dulu....makan la slow slow sebab dah janji nak makan sama-sama.....tapi,pkul 2.15 pown tak sampai-sampai gak....dekat 2.30 baru la zati,izat ngan wawa (kalo aku tak silap,tak berapa ingat sebenarnya) sampai...sebab aku ngan ida dah nak abis makan, kitowang buat keputusan tunggu je la diowang makan....tengah duk meneman tu....owh....reverse 15 minit ke belakang.......

mursyid!!!!!!dia datang cafe before bebudak kecik tu.....baru teringat hari tu hari jumaat, tanggal 22/04/2011 (kalo x silap) kat cafe serumpun UPM Malaysia,kat situ la kejadian nie terjadi........hahahahahahahaha....budak laki baru abes semayang jumaat,sebab tu la jumpa budak laki....kalo tak susah bebenar nak terserempak....diowang kaki makan awal kowt.....budak pompuan lewat-lewat sket baru turun cafe........mursyid duk la lepak jap pastu g makan ngan geng dia...

ok.....berbalik pada waktu ini,pukul 2.35 agaknya (bajet ingat je mase ngan specific)...kitowang tengah seronak makan dan berbual....nampak encik fikri yasin berjalan ngan pakai kain pelikatnya.....owh dia "tapau" (bungkus makanan)...so,kitowang ajak la lepak ngan kitowang gak....fikti join....then kitowang borak lagi...aku tak ingat apa yang kitowang boran]k masa nie....tapi happy je masing-masing bercerita.....nampak ameen sarbudeen plak,panggil join gak......sebab sume macam mtak best nak tinggal kawan tengah makan,meja yang daripada dua menjadi tiga.....sambung berbual sebab lama tak jumpa....ye la, stadi week,memasing bergua dalam bilik.....selalunya tetiap hari makan same....haks haks haks....dalam pukul 3.30 kowt, mursyid ngan fadzil join gak...nampak grey beli burger pown kitowang panggil gak.....masa nie aku ingat tengah borak pasal apa,pasal cerita hantu....memacam hantu kuar masa nie....hantu cina,india,melayu,omputih,bangla, memacam la....

ahhhhh.......fikri yasin tetiba je balik masa kitowang tengah seronok berborak tu....and aku tak ingat macam mana,Along pown join gak masa tu....lepas tu entah macam mane topik paling hangat didebatkan masa tu adalah "jom kuar tengok movie....sekarang".....well,bercadang nak tengok citer RIO sebenarnya.....tapi bincang punya bincang....hujan lebat giler....cadang nak gerak lepas hujan stop.....ntah la apa lagi yang kitowang borak sampai hujan berenti....jam menunjukkan pukul 5.20....hmmm...lewat...teragak-agak nak g ke x....

last last tak gi pown......sume amik keputusan,tak yah gi la....lewat sangat nie...tapi tetap sambung borak lagi....pukul 6.30 baru la sume angkat bontot meninggalkan cafe.....siap tapau makan malam lagi...sebab dah lapar balik.....punya la lame sembang dari pukul 2.00 p.m till 6.30 p.m....well,this how we kill our time at U...now back home,still,fell lonely,miss all yohoho kids....

gambar selepas tengok movie tu....bukan hari yang same ngan kejadian diatas


p/s: tapi kami g tengok gak citer RIO tu....sebab malas nak wat follow up story,aku bagi link kawan aku yang tulis pasal tu....tekan untuk cerita seterusnya........

No comments: