Sunday, March 18, 2012

pemalasnye beliau

assalamualaikum and monink...(page le sangat -____-")

ye, saya tahu....dua tiga menjak semangat mengarang hanya dalam otak semata...tak terluah pown kat blog ni...atas sebab setiap minggu akan menjadi penat start hari rabu sehingga la sabtu... rabu even ada dua kelas je, tapi otak aku terpaksa menghadam case case law untuk business law...kelas sekali je dalam seminggu, so kena la fokus sehabis mungkin untuk 3 jam tu....dah le kelasnye pukul 5-8....malam ye anak anak...kalo 5 pagi nanti tak de orang nak gi kelas tu..lecturer pown x tunjuk mukanya nanti...disebabkan kami semua bukan budak law or ada basic law, benda alah law ngan ayat pepelik ni agak menggeletarkan tulang kala belajar nya...punyala semangat nak belajar law, beli la buku tebal gabak tu, seb abek ada voucer buku kesayangan...tak la feel sedeyh nak beli, semangat je mintak buku tu ngan amoi kat kedai...ngan muka eksen nye hulur voucer buku, even kena tambah 2 hengget, gua tak heran la...2 hengget je...bukan 20 hengget....hahahahaha...aku nyer lecterur adalah seorang lawyer...jadi, dia bajet kami budak law, dengan mengajar seperti keratapi laju dan kami hanyalah ktm yang asik berhenti tersekat sekat...

buku law inilah yang saya baca kini
itu hari rabu nyer cite, khamis hari penat seduania aku.....kelas masih cuma dua untuk hari ini...namun, kelas petang adalah ladang ikan di puchong start pukul 2-5.30 petang...kepenatan tak perlu dicakapkan la...penat gila weyh...bukan gurauan pown, pegi je...terus kena tengok ikan, masuk kolam, menjala la, buat sangkar la....macam macam lagi...balik kompem sume senyap je....last week lagi best...lepas masuk kolam 2 3 kali....otw nak balik kat tempat utama dia, hujan mencurah curah ke kolam ikan...kami pown lencun la juga...seb baek tak demam...sampai bilik, kena la basuh baju laju2 sebab kalo rendam lelama nanti busuk....bayangkan betapa penatnya aku...malam tak sempat nak rest sepenuhnya, kena bangun awal esok sebab kelas pagi sesangat...

jumaat, kelas 9-12 straight....financial management, lecturer tu bercakap non stop...kelas tu kecik, tak leh nak tido...lecturer suka ronda ronda, tak leh nak lagha sambil dengar lagu...badan plak akan berterusan sakit otot otot sampai hari sabtu...mana tak penatnye...nak gi toilet pown pikir banyak kali sebab malas nak jalan...sakit kaki sampai ke pinggang tak ilang...

start esok samapai rabu aku ada 3 test straight....tak de gap pown...sume subjek hafal2 ni buat aku feel nak muntah....susahnya jadi student...dah ;a makanan tak sedap....

p/s: picca memang makin kurang skunk ni...semua sebab tak de kamera...mungkin aku perlu membeli kamera sejibik....

No comments: