Thursday, August 18, 2011

ok, mari memasak

hello everyone and apa khabar...

jujurnya, sejak duk kat rumah hampir 3 bulan nie, aku banyak abiskan masa memasak je....semua benda pown buat....niat dihati nak la post kat blog setiap kali masak, tapi tak ke-sampai-an...jadi entry selepas ini akan penuh dengan sume picca picca makanan yang terkumpul dan mungkin tak berapa lawa sebab buat sendiri je...

aku suka memasak, ya itu satu hakikat, tapi aku lagi suka makan, itu satu kenyataan...kenapa ramai budak zaman sekarang tak tahu masak makanan tradisional???? senang je, sebab diorang tak di-dedah-kan dengan makanan tradisi...persekitaran pown meng-agung-kan makanan baru...cupcake, coklat, puding, macarons...kalo benda macam tu laju je konon nak belajar...kuih tradisi nie macam mana...padahal kuih tradisi lagi sedap...tak nafikan cupcake ngan sume benda tu sedap tapi ingat la tradisi melayu kita..tak malunya kalo nak komersial-kan kuih tradisi kita..ada banyak sangat sampai yang duk kat bandar bandar dah tak kenal kekadang tu...

well, aku peminat kuih tradisi sejati, sebab tu aku belajar buat kuih tradisi yang aku suka, kena plak kuih kelantan...ohoooiiiiiii, sedap kemain...

p/s: kuih kuih....3 seringgit

1 comment:

Anonymous said...

syok la tau memasak..hihi