Thursday, January 26, 2012

AMERICA sungguh MALAYSIA ni...


assalamualaikum and apa khabar serta how are you....

sebab aku tengah cuti sem skun ni, rutin harian basicnye sama dan takde perubahan....bangun lewat, makan, online, tengok tv....tu  je yang aku buat tetiap hari...

tadi..sambil sambil duk tengok cite gemersik kalbu kat tv3 setiap pukul 7 tu...aku borak borak ngan adek aku...adek aku cakap yang orang malaysia ni sama je laki ke pompuan, tak suka jaga badan...aku diam....pastu adek aku sambung lagi, sume bajet nak pakai baju fit kat badan tapi ketul ketul lemak lak nampak...aku (tak diam kali ni) pown cakap la....

"orang malaysia kan nak jadi macam america, kena la kadar obes melebihi separuh. makan nak fast food, badan kena gemuk...baru la maju....''


adek aku gelak...aku pown gelak gak...tapi bila pikir balik memang ye pown orang malaysia ni tengah meng-america-kan malaysia...pelik benar bunyi nye...ye la, tahap obes kita dah tinggi....kadar jenayah makin meningkat, rusuhan nak buat memanjang, makanan nak fast food aje, online 24 hour(aku juga -_-'), artis pakai nak dedah aje, remaja mesti kapel2 sampai kuar baby....aku terasa amat america sekali malaysia ni....tak payah nak g oversea sangat la...malaysia boleh la....

korang rasa ye ke idak......
negara-ku tumpah darah-ku

lagu america aku tak tahu -..-'

p/s: aku g jumpa pakar kulit semata mata sebab jerawat kat muka yang makin merebak...dah seminggu pakai ubat dokter...nampak perubahan yang paling ketara setakat ni....kekekekekeke

No comments: