Monday, January 23, 2012

hey, 2012!!!!

dah lebih 2 weeks tahun baru, baru aku sedar tak de lagi entry untuk tahun baru.......owhhhhh....

selamat tahun baru semua!!!!!!!!!!!!!!!!! 'mood ceria cap kanak kanak rebina'

tak de apa nak cakap pown sebab aku tahun baru kali ni dengan exam final...buku buku pelajaran, statistik, ekonomi, accounting management dan seangakatan yang ada....tak terasa nikmat new year pown ...malam new year kitowang duk  study group kat cafe sampai pukul 3 pagi....paper pown,life must go on....come on come on....

tak payah nak berazam sangat la tahun ni sebab azam setiap tahun memang tak tercapai...cukupla aku nak jadi lebih baek dari sebelumnya...hohohohoho....innocent nyer disitu...

owh owh owh....nak cakap pasal final kali nie...aku ngan dak yohoho amat rajin gila nak mati...mati pown tak rajin macam nie...rutin masa stadi week adalah setiap hari study group tak mengira masa.....selalunya start pagi pkul 11 sampai 4 or 5 petang...then malam dalam pukul 9 aku dah turun dengan buku + lecture note + test pad segala bagai sebab nak g study...port paling best opkos la cafe...why cafe???? senang je jawapan dia, kat cafe ada kedai nak beli tidbits n kunyahan yang kitowang nak letak dalam mulut sambil stadi..kerusi n meja kat cafe selesa you....bleh usha orang dating kalau untung dapat tengok yang gaduh gaduh siap berairmata, paling penting...kat cafe wi-fi 24 hours la....panjang plak aku menerangkan...

sambung pasal stadi, walau turun pukul 9...kami tak pernah start pukul 9..kami makan, borak, keji mengeji, gelak tawa dulu baru start stadi...selalunya pukul 11 baru berjalan stadi kitowang....then berlanjutan sampai pagi...3-4 pagi baru la kitowang reti nak balik....hebat betul stadi sampai takde orang dah wujud kat jalan jalan nak balik kolej...kena la gagahkan jiwa raga jalan kaki balik bilik jauh kat pelusuk alam sengsorang..sebab bilik aku arah berlawanan ngan blok orang lain, memang nasib kena balik sorang la aku tetiap malam...sebab aku ni hebat + ego melangit, tetiap kali dak YOHOHO tanya "nak kitowang teman tak ni, jauh ko nak jalan sengsorang tu???" dengan muka yakin aku cakap "bleh je jalan sorang. bukan jauh pown...tetiap hari aku lalu situ" padahal dalam hati ada secebis rasa takut sebab nak balik blok aku kena lalu blok dak inter laki dulu....kot kot la aku kena cekau ngan diorang, sape nak tolong...cuba jawab disitu....

tapi, setakat nie, tak de lagi la gangguan sebegitu rupa...paling teruk opkos la masa banyak anjing liar..nama pown anjing liar opkos la meliar dengan mengejar aku...aku pown berlarian sesuka hati sepenuh hati sebab ada 2 ekor kot anjing besau duk follow aku ala ala psiko kat belakang...walau sume orang cakap jangan lari kalo nampak anjing, tapi ada aku kesah ke kalo aku dah takut....

begitu la rutin awal tahun baru aku....ahhh, semua tahu kan aku dah pindah sarawak kali ni...so, nak balik rumah memang nak flight la aku...feel anak orang kaya btol...

p/s: flight lagi kecik dari bas la -_________-'

No comments: