Tuesday, June 28, 2011

duit...

hello everyone n apa khabar...

benda yang paling disukai oleh semua orang....duit....disebabkan menjadi penganggur bertauliah kat rumah skunk nie,baru sedar dalam purse ada 20 hengget je....WTH???? nak beli apa la dengan wang sedikit sekangkang kera itu....dalam akaun pown tak ada wang yang sepatutnya....aku miskin hakikatnya....bila dengar ada orang yang dapat duit bulan sampai 500 ++ aku terpegun....duit bulan yang mama aku bagi cuma lah 50 hengget seorang...aku faham,famili aku besar,gaji abah aku cumalah gaji pekerja biasa...takkanlah aku nak minta bukan bukan....

jiwa anak muda memang meronta ronta nak sume benda.....iaitu aku....nak beli tu nak beli nie....nak yang berjenama la apa apa la...tapi disebabkan aku cuba menjadi seorang anak yang baek....aku tak merungut pown walau aku nak sangat sesuatu tu...sebab aku pikirkan orang lain jugak...kalo aku dapat adek adek aku kompem nak jugak...jadi biarlah aku tak dapat apa yang aku nak...tak mati pown...

aku jujurnya dah hilang feel tengok orang lain guna benda hebat hebat aku punyer bese bese je.....bagi aku tak perlulah nak lawan hebat ngan orang laen,kompem tak terkejar......jadi sederhana tu lebih baek

walau kadang kadang rasa tak puas hati sebab income tak mencukupi dalam masa yang sama nak shopping kesana sini (aku manusia biasa yang ada 9 nafsu)...aku akan moody untuk satu jangka masa yang sekejap dan aku akan berfikir balik tentang permintaan aku tu...

masa aku ada duit kat tangan sebab PTPTN kasi...aku terpaksa buat senarai belanja awal awal lagi sebab takut over masa kuar shopping ngan gi makan.....jadi aku selalu la kuar window shopping je akhirnya....

masa tak de duit nie, feel nak shopping high macam biasa,aku cuba la kawal nafsu dengan bukak online shop banyak banyak dan tengok apa benda yang aku nak....aku tengok la benda tu lama lama sampai aku rasa puas...so tak beli pown hati rasa gak puas sebab dah boleh telek benda tersebut sepuas hati,,,

kadang kadang bersimpati ngan diri sendiri sebab masih muda tapi terpaksa berfikir bagai orang tua.....tapi hidup nie indahnye sekejap,mendung memanjang hujan kadang kadang ribut sekali sekala...sebab tu hidup tak selalunya indah menjadi ungkapan semua orang....

old town white coffee......craving
aku nak duit.....
so,hidup nie kejam kalo kita tengok dari sesetengah sudut...entry panjang yang membebel bebel

No comments: