Wednesday, June 8, 2011

pindah rumah lagi

dari kecik sampai la umur dah nak masuk 20 taun.....famili aku tak pernah stop pindah randah....duk menolak menarik kotak nie,otak aku mengira dengan pantasnya (bajet terer math je)....termasuk kali nie dah 14 kali famili aku pindah...14 14 1414....nampak tak aku tekan kan no 14 tu dengan banyak nyer.....hakikatnyer aku ngan adik beradik aku jadi tak selesa atau rasa pelik kalo duk kat satu satu tempat tu lebih dari tiga tahun...sebab paling lama pown tiga tahun....pastu kompem abah aku dapat surat tukar ke negeri laen...hohohohoho....seronok dan best dapat tukar....

no 14......


sekarang aku duk kat kuantan,pahang....tapi pindah dekat je.....sebab before nie duk kat kuartes RISDA....yeah,abah kerja kat RISDA....dah terbagi tahu plak....sebab dua orang adik aku...elly n eman amik spm n upsr tahun nie....rasenye tak brape proper la kalo tukar tengah tengah tahun nie....jadi mama n abah amik keputusan untuk stay dulu kat kuantan....abah kena la pindah kl sebab kerja kat sana.....sempat la abah cari rumah yang best best sket....nasib baiklah kuantan kl nie dekat...tak la terasa sangat pindah pun....setakat 2 jam drive lelaju....maybe akhir tahun nie atau awal tahun depan one famili pindah kl....happy???? opkos la aku happy....bleh la aku balik tetiap minggu....nasib baik aku stadi kat UPM je...jimat la duit makan....tapi ada gak feeling tak berapa nak happy....skunk nie abang aku kerja kat kl....kalo famili pown pindah kl tak leh la aku nak menerewang tak tentu hala....setahun baru duk kat UPM tuw....dah kemana mana dah aku nie....tapi tak semua tempat aku bagi tau kat mama....nanti bising n tak bagi.....ayat clichenye 'anak dara kena la duk kat umah,nak kuar pown kena la pilih pilih tempat..' tapi aku tak setuju ngan benda alah tu....maka jadi la aku yang menerewang...tapi keluar keluar aku pown tak de la aku pegi tempat tak senonoh,buat bebenda pelik ke....takde takde....aku budak baek....kuar untuk eppy eppy and tak nak susah kan orang.....setakat keluar jalan jalan...

sebab entry nie nak cakap pasal pindah rumah...meh aku cakap sket trivia aku pindah kali nie....rumah baru nie lagi luas dari dulu....mama aku cakap tak nak hias hias dah sebab nak duk dalam 6 bulan je....kotak barang kaca paling banyak masa kitowang pack....kasut kami semua merangkumi 248 pasang termasuk la selipar crocs tiruan....bunga orkid yang mama sayang patah ~..~ masa sesi mengalih pasu ke lori (maybe mama marah tapi tak cakap)....rekaan rumah nie pelik sket sampai susah nak susun barang kat ruang tamu.....master bedroom kaler HITAM.....dapur amat la luasnye,,wieeeee.........bilik aku ngan adik aku luas sampai bleh letak 2 katil saiz queen.......barang masih dalam kotak semuanya dan takkan dibuka kecuali yang berkenaan.....kawasan taman nie major chinese and rumah kami satu satunya malay kat lorong aku.....

tu la serba sket pasal rumah baru nie....apa yang bestnyer....kat sini aku ada almari sendiri....disebabkan dari form 4 aku asyik tak de kat umah...almari aku selalunya share ngan adek je and guna beg je untuk simpan baju....tapi skunk aku ada almari aku....eppy ~__~

No comments: